zaterdag 2 maart 2013

Schatten

Soms vallen dingen je toe... zo kreeg ik al enige tijd geleden van de omi van de meneer van het hout een schatkist. Nu denk je bij de foto misschien dat het een gewoon ladekastje is, dat is het dus NIET! Dit kastje is gevuld met borduurzijde (restjes van de borduurwerken van Omi) en knopen, ongelooflijk veel knopen. En dat maakt het dan meteen ook een schatkist. Want er zitten knopen tussen uit haar jeugd, van ver voor de oorlog dus, van parelmoer, been, hout, van dure pakken enzovoort enzovoort. Ik heb ze gesorteerd op kleur of specialiteit en alleen dat was al een heerlijk werkje.


Nu heeft dezelfde lieve omi een hanteerbare naaimachine gekocht, die ze zelf kan verplaatsen en vroeg ze of ik interesse had in haar oude, zware machine. Nu heb ik een naaimachine maar dat is een eenvoudige dus ik zei ja. Het is inderdaad een zware machine, een Bernina.

Bij het uitpakken herkende ik er dingen van van de naaimachine die mijn moeder ooit had. Wat een mogelijkheden op deze machine, hij loopt zeer soepel en het originele boekje zit er nog bij. Ik ben superblij!!! (en een lieve vriendin ook, want zij heeft mijn 'oude').
Nu alleen nog het boekje doorwerken en ontdekken hoe het bij deze machine allemaal werkt...

Fijn weekend,
Christel

8 opmerkingen:

JoJo zei

Tjeetje wat een mooi gevuld kastje zeg. Dat is boffen als je dat krijgt. En drie mensen blij omdat er één nieuwe machine wordt gekocht dat noem ik pas goed geregeld. fijn weekend Jolanda

Nicole zei

Dit zijn met recht schatten, Christel! Wat bijzonder dat jij dat gekregen hebt. Ik ben helemaal gek van knopen, noem ze ook kleine schatten en ik heb er dus ook heel veel. Ideaal voor kleine opleuk projectjes.
En wauw, wat wens ik jou veel fijne naaikilometers op de mooie naaimachien!

Anoniem zei

Geweldige schatten heb je vergaard! Daar kun je vast wel wat mee ... Succes!

Anoniem zei

En ik ben heel blij met mijn 'nieuwe' naaimachine! XSabine

Unknown zei

Waaauw wat een geluk, leuk hoor! Maar niet allemaal bewaren voor je kleinkindere hoor :P!

Anoniem zei

Wat fantastisch als je zoiets krijgt...heerlijk om weer allerlei moois van te maken!
..en er gaat niets boven een goede naaimachine, maakt niet uit hoe oud hij is.
Veel plezier met alle niewe projevten!
groetjes,
Letty/Elle-Bee

Juffra Toertjes zei

Wat een fantastische schat heb je daar gekregen zeg!

Anoniem zei

ik heb onlangs een gelijkaardige naaimachine gehad, ook een berlina met handvat bovenaan de machine vastgemaakt. Maar het boekje zit er niet meer bij. Wilt u een copie van uw boekje geven aan mij, de onkosten worden uiteraard volledig vergoed. ik woon in de buurt van Oudenaarde. gsm 0498/ 306 906. Alvast bedankt !
groetjes
katleen vancaeyzeele