zondag 8 september 2013

Mooie lelijke eend

Zoals al eerder genoemd zijn wij in het bezit van een 'lelijke eend', een prachtige auto. Daarmee gingen we naar Frankrijk en dit weekend naar het leukste Citroënweekend wat er bestaat; de Citroën kindermeeting.
Nu moet je weten dat wij niet zijn van campings met animatie, zwembad enz, in de vakantie zoeken we rust en ruimte. Dat is met de kindermeeting zo anders als maar mogelijk. Het is speciaal voor kinderen met een optimaal kinderprogramma; lampionnenoptocht, schminken, kinderspelletjes, speurtocht, ballonnen oplaten, dropping, pannenkoeken eten, bingo enz. enz. De dametjes gaan er vol in op, een groot feest.
Bij zo'n weekend worden de 'lelijke' eend/ 2CV shirts uit de kast getrokken in dit huis. De meneer van het hout kreeg een speciale met sinterklaas,

de kleine dame heeft een mooie maar de grote dame bleek toch echt uit die van haar te zijn gegroeid. En tja, dat ontdek ik dan donderdagavond als we vrijdag weg gaan... zucht.
Dat was het moment dat ik me dan toch echt aan de flockfolie ging wagen. Die lag al een tijd in huis maar het kwam er niet van. Shirt uit de kast, sjabloon gezocht, alles ging soepel. Totdat ik bedacht dat ik van de restjes met een perforator wel een hartje kon maken... wat een inschattingsfout!!! Bij die kleine rondjes kon ik niet goed meer zien wat glimmend en wat mat was, waardoor de stof die ik er met strijken tussen deed nu ook mooie witten stippen heeft...
Een hoop gedoe later was het hartje er dan toch ook;
 

en had ik de smaak te pakken en vond ik dat ik dan ook maar een 2CV shirt nam, een vrouwenmodel, wat subtieler dan de gekochte exemplaren:




groet,
Christel

Geen opmerkingen: