dinsdag 24 september 2013

Zwerfboeken

In ons huis zijn boeken, veel boeken, heeeeeel veel boeken. De meneer van het hout is van de stripboeken (Suske en Wiske), ik lees vanalles en de dames verslinden boeken. Voor de dames zijn er voorleesboeken en zelf-lees boeken. Bij de  grote dame is het onderscheid niet meer zo groot, zij is zuinig op alle boeken. Voor de kleine dame werkt het nog wel zo en toen ze nog kleiner waren werkte het zeker zo. De leesontwikkeling gaat snel en er is toch echt een stapel die niet meer gelezen wordt.
Een deel van die stapel ziet er nog mooi uit, juist omdat dat voorleesboeken waren. Ik heb er een deel van weggegeven, uitgeleend enz. maar dan nog is het een stapel.
En toen las ik ergens (in een Happinez van meer dan een jaar oud, toeval bestaat niet) over zwerfboeken .



 Dat past helemaal in mijn straatje; boeken laten zwerven zodat kinderen die minder makkelijk boeken tot hun beschikking hebben ook kunnen lezen!


Dus heb ik me aangemeld, mijn boeken ingeschreven en stickers geplakt. En nu dus maar zwerven, die boeken....
Ik ben benieuwd!

Doe jij ook mee?

groet,
Christel

Geen opmerkingen: