zondag 15 juni 2014

Vlechten

Vorig weekend deed ik een workshop bij Silvaine van Prinsessenvlechtjes , samen met een aantal ander moeders. We leerden haren vlechten van onze dochters. Nu klinkt dat voor sommigen van jullie vast als iets waar je geen workshop voor nodig hebt, maar geloof me, voor mij is dat haren vlechten een crime. Ik heb geen zussen, zelf nooit lang haar gehad en dus nooit basisbeginselen geleerd of ongestoord kunnen oefenen. Iets leuks doen met haren w.b. vlechten was voor mij abracadabra.
En dat ik daar niet de enige in was bleek toen ik een oproepje deed op Facebook wie er zin had om met mij mee te doen; binnen mum van tijd 4 dames erbij. Dus gingen wij op een hele warme zaterdag aan de slag. Silvaine deed het opvlechten en invlechten voor op een kapperskop en echt het was niet moeilijk... tenminste, dat zei zij! Wij dames hadden toch regelmatig haar in de knoop, vingers te kort en vlechten in mum van tijd met 4 strengen terwijl we met 3 waren begonnen. Maar er was hoop, we kregen het allemaal onder de knie! Ook het vlechten met lint lukte en er was zelfs nog tijd voor 3 snelle opties.
Alle respect ook voor onze dochters (en 1 vriendin die een te jonge dochter wilde vervangen door zelf model te gaan zitten) die dit allemaal gelaten over zich heen lieten komen! Gelukkig lagen er Donald Ducks en Suskes en Wiskes op tafel en was er genoeg lekkers te snoepen.


We vonden het allemaal leuk en leerzaam, kortom; een aanrader!

En nu dus oefenen..
groet,
Christel

3 opmerkingen:

kreamade zei

Oh wat super leuk! Ik kom hier ook niet verder dan een gewone vlecht.... gr. Hennie

Unknown zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Unknown zei

Ik ook niet hoor! Een gewone invlecht lukt een beetje en kost heel veel tijd en vooral gemopper hihi......en ze hebben allebei heel lang haar. ....