woensdag 27 augustus 2014

Haken

Om van de nood een deugd te maken besloot ik deze verplichte pauze periode te gebruiken om dan toch echt te leren haken. Een oproepje op FB leverde een enthousiaste reactie op van Tinie, zij woont gelukkig bij mij in de buurt en kon dus hier op cursus komen.
Ze leerde me lossen en stokjes en dat klonk simpel en ging ook simpel, zo lang zij naast me zat dan. Toen ze weer naar huis ging veranderde mijn haakwerk in dit..

 
En voor de oplettende lezer; meerderen en minderen had ze nog niet uitgelegd. Er gaat dus iets mis, nogal. Zou me dit nog een keer zo lukken dan zou ik nog kunnen doen alsof dit de bedoeling was voor een barbie-rokje maar ik schat de kans dat dit me nog een keer precies zo lukt niet zo hoog in.

Tinie nam ook nog wat mee

een pot vol kikkersnoepjes met een super leuke deksel
en voor de twee dametjes een gehaakte poes. Ze waren en zijn diep onder de indruk dat mama dit ook gaat leren (nou ik ook, ik geloof er nog niets van)
 
 
Dank Tinie voor de les, voor het vervolg dat nog komt en voor de lieve kadootjes (en dank Sabine dat jij ook wilt aanhaken in deze gezelligheid!)
 
groetjes
Christel
 

4 opmerkingen:

Unknown zei

Hé Grote Dame
Leuk hoor, haken.
Zit zelf ook af en toe te prutsen. Zeker met rondjes haken. Pfffff. Valt soms best tegen....
En die poesjes?? Blijven oefenen! ;-)

Unknown zei

Heel herkenbaar! Vorig jaar ben ik ook op haakles geweest. Ik schreef er over op mijn blog: http://friemelentinus.blogspot.nl/2013/09/haakles.html?m=0
Ik dacht dit gaat nooit goed komen...nu een jaar verder gaat het zo goed. Dus ik zou zeggen: wie volhoudt wint!!

Tinie zei

Haha, echt waar de aanhouder wint. Je gaat het echt wel leren. vanavond ga ik even spoedcursus geven bij een wederzijdse vriendin zodat zij ook kan aanhaken. Wordt het een nog veel gezelliger haakcusrsusje. Doe je kalm aan? Lieve groetjes Tinie

Elizabeth zei

Het gaat je vast een keer lukken. als je eenmaal door hebt hoe het werkt, ben je niet meer te stoppen.
En hoe is het verder met je?